חיפוש

 

 
לדף הבית >>     דניאל גירד, עיצוב גרפי, מודיעין >>

מהו דפוס אופסט ובמה הוא שונה מהדפסה ישירה

 

”דפוס אופסט אינו דומה לשיטות ההדפסה הישירה שרובנו התרגלנו אליהן. הדפסה ישירה מעבירה את התמונה או הטקסט ישירות מהמחשב או ממקור אלקטרוני למדפסת. בהדפסת אופסט, המחשב מייצר את התמונה על גבי לוח ואז לוח זה משמש להדפסה על מספר פיסות נייר”. להמשך קריאה- כנסו

 

 

האם יש עדיין מקומות שמשתמשים בהדפסת פלטות והאם יש לזה יתרונות כלשהם

 

ברור שיש עם יש הדפסות עם מעברי צבעים או צבעי פנטון או בכמויות גדולות שאז מצריך בהדפסה עם פלטות ולא הדפסה בדיגיטלי.

דפוס אופסט אינו דומה לשיטות ההדפסה הישירה שרובנו התרגלנו אליהן. הדפסה ישירה מעבירה את התמונה או הטקסט ישירות מהמחשב או ממקור אלקטרוני למדפסת. בהדפסת אופסט, המחשב מייצר את התמונה על גבי לוח ואז לוח זה משמש להדפסה על מספר פיסות נייר.
דפוס אופסט משמש בדרך כלל להדפסה בכמויות גדולות כגון עם מגזינים, ספרים, עיתונים, חוברות ונייר מכתבים. זה אמנם מוסיף כמה צעדים בתהליך, אך בהזמנות מסיביות זה הגיוני כלכלית מכמה סיבות.
הדיו, שנמוג ואז נגמר בשיטות הדפסה ישירה, ניתן לשליטה למעשה באמצעות דפוס אופסט. המפעיל יכול לסובב כמה מקשי בורג כדי להתאים את כמות זרימת הדיו על גליל המזרקה. זה ממזער את יצירת ההדפסים המבוזבזים עם ניגודיות לא מספקת. את לוחות ההדפסה עצמם קל להכין במהירות בעזרת הטכנולוגיה של ימינו. ולצלחות יש פוטנציאל להפיק מיליון הופעות ומעלה.
זה עולה פחות לייצר הדפסה באיכות גבוהה כאשר זה נעשה בשיטות דפוס אופסט. בנוסף, איכות התמונה טובה באופן עקבי מכיוון ששמיכת הגומי על לוח ההדפסה מתאימה את עצמה למרקם של משטח ההדפסה, ומשאירה תמונה נקייה ומפורטת בכל פעם.
החסרונות הם פחותים, אך הם כוללים את המייגע והעלות הכרוכים בייצור לוחות ההדפסה וההתקנה. כמו כן, איכות ההדפסה, אמנם גבוהה, אך לא ממש טובה כמו הדפסה פוטוגרפית או הרטבה. לבסוף, לוחות ההדפסה עשויים אלומיניום אנודייז, מה שהופך אותם לפגיעים לחמצון כימי, ולכן הם זקוקים לטיפול ותחזוקה נוספים. אך בסך הכל היתרונות עולים על החסרונות בדפוס אופסט, לפחות כשמדובר בעבודות הדפסה בנפח גדול.

בברכה,
דניאל ג’ירד

יש לכם עוד שאלות לדניאל ג`ירד עיצוב גראפי? כנסו!

 050-2199465 02-9709227

הפייסבוק שלי  

 
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים