חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity

 

נושא ההודעה
שואל
עלייה ברמת הקושי - סטיגמה או אמת
עדי

עלייה ברמת הקושי - סטיגמה או אמת

שלום רב, אחד מתלמידי מתקשה לקרוא טקסטים שאינם מנוקדים והמורה מציינת שעלי להתחיל לעבוד על כך מעכשיו בצורה מאוד אינטנסיבית כי החל מכיתה ד` יהיה לו קשה יותר. מדוע דווקא מכיתה ד` מתחילה להיות קפיצה ברמת הקושי, היא סתם מפחידה אותי או שזה באמת כך, אודה לתשובתך המקצועית! עדי
עלייה ברמת הקושי - סטיגמ...
הרחב

שלום עדי,

המורה אכן צודקת, אני סמוכה ובטוחה שהיא לא תרצה להפחיד אותך, אלא ליצור אצלך הכנה מוקדמת.

החל מכיתות ד' הטקסטים עוברים "המרה":

א. נערך מעבר מכתב מנוקד ללא מנוקד- עד כה רוב המילים היו מנוקדות, וכעת הטקסט נותר ללא ניקוד.

ב.  עלייה ברמת הטקסטים - בגילאים המוקדמים התלמידים נדרשים לקרוא ולהבין טקסטים נרטיביים (סיפוריים). לעומת זאת, בגילאים אלו נדרשת הבנה של טקסטים אינפורמטיביים (מידעיים). אלו דורשים מיומנויות גבוהות יותר (כמו מיומנויות של הסקת מסקנות או ביצוע הקשרים בין חלקי הטקסט).

מסיבות אלו, כאשר ילד יתקשה בקריאת טקסטים סיפוריים, רוב הסיכויים שהקושי יעמיק בעת קריאת טקסטים אינפורמטביים. על כן המלצתי לי אליך להקדים את המאוחר ולפנות בהקדם למורה להוראה מותאמת שתוכל לסייע לו ולהבין את מקורות הקושי.

בברכה,
יעל - הוראה מותאמת.

עלייה ברמת הקושי - סטיגמה או אמת
0507219033
  whatsapp

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

ברקי יש לי שאלה
 

 

באר שבע: אושרו פרויקטים למגורים ולמסחר  במסגרת התוכנית לשימור והתחדשות העיר העתיקה
כיצד ניתן לתמוך בילד עם לקות למידה
באר שבע ציינה את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים
מתי צריך לדאוג כשהילד כותב אותיות הפוך