שלום רחל, תודה רבה על השאלה החשובה.
האם לבנך יש רק שגיאות כתיב או גם קשיים נוספים בקריאה או בכתיבה? (לדוגמא האם הוא קורא קריאה שאינה מדויקת או בקצב איטי מדי? האם הוא מבין את הנקרא?)
בנוסף, האם בכתיבה יש קשיים נוספים מעבר לשגיאות כתיב? (למשל האם הוא אוחז את העיפרון בצורה תקינה, מקפיד על רווחים בין מילים, כותב את האותיות כראוי?)
חשוב לשים לב אילו סוגי שגיאות כתיב יש והאם הן משפיעות על קריאות הכתב.
אם ישנם קשיים בכתיבה בהיבט הדיוק (שגיאות כתיב) מומלץ בהחלט לפנות להוראה מותאמת. בקליניקה שלי במפגש הראשון נערכת בדיקה לה אני קוראת "מיני אבחון, במסגרתה אני ממפה את סוגי השגיאות ובהתאם לכך מקנה אסטרטגיות למידה מתאימות.
כמובן, שניתן לבצע אבחון דידקטי מלא בו יבדקו כל ההיבטים הקוגנטיביים והאקדמיים. לאבחון מומלץ לפנות במידה שאת מרגישה שישנם קשיים נוספים בתפקודי הלמידה, שכדאי לערוך בירור מקיף לגביהם ולבחון את המקור להם.
מקווה שסייעתי לך בתשובתי,
בברכה,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.
0507219033