בוגרת תואר שני בהצטיינות מטעם אוניברסיטת בר אילן באבחון וטיפול בליקויי למידה. מקנה טיפולים פרטניים תוך הקניית אסטרטגיות למידה בתחום השפה. מאבחנת את היכולות ובונה תוכנית עבודה אישית המותאמת לכל תלמיד. מסגלת מיומנויות המכוונות ללמידה עצמית ולטיפוח תחושת המסוגלות.
נוירופסיכולוגיה הינה חקר המבנה והתפקוד של המוח והקשר לתפקודים פסיכולוגיים ספציפיים והתנהגויות. למעשה, תחום זה מנסה לעשות קישור בין תפקודי המוח להתנהגות האדם. נוירופסיכולוגיה התפתחה מתוך ההבנה שבמוח ישנם מבנים שאחראיים על התפקודים הרצוניים והלא רצוניים של האדם.
זהו שדה קליני ומחקרי בפסיכולוגיה שמטרתו לחקור, להעריך (לאבחן), להבין ולטפל בהתנהגויות וליקויים אשר מקושרים באופן ישיר לתפקוד המוחי. זאת ע"י סדרה של מבחנים קוגניטיביים.
מהו אבחון נוירופסיכולוגי?
מבחנים נוירופסיכולוגיים פותחו על מנת שניתן יהיה להסיק מתוך הביצוע במטלה על תפקודים נוירופסיכולוגיים ספציפיים. לדוגמא אם קיים ליקוי מוחי בעקבות תאונה שיצרה חבלה קוגנטיבית נרצה לבחון כיצד הדבר משפיע על תפקוד ספציפי.
מבחנים נוירופסיכולוגיים חייבים לעבור "סטנדרטיזציה" - כלומר לעבור בדיקה מול אוכלוסייה גדולה של נבדקים, על מנת לקבוע מהו הסטנדרט / הנורמה.
המידע שעולה ממבחנים אלה נקרא "מידע נורמטיבי" ומאפשר השוואה לקבוצת יחוס.
מי פונה בדר"כ לאבחון מסוג זה?
הפרעות מן הספקטרום האוטיסטי.
הפרעות התפתחותיות שונות.
הפרעות קשב וריכוז.
אנשים לאחר פגיעה מוחית טראומתית.
אנשים לאחר שבץ.
הפרעות פסיכאטריות או נוירו פסיכאטריות.
אפילפסיה.
מחלות גופניות שונות.
השפעות של כימיקלים שונים (טיפול תרופתי) או שימוש בסמים.