שלום מתן,
שאלת שאלה חשובה ביותר.כל תלמיד שמגיע אלי לתהליך של הוראה מותאמת שומע מפי את ההסבר המפרט על ההבדלים בין השניים.
קודם כל, ההבדל הוא אוכלוסיית היעד. בעוד שלשיעור פרטי יכול להגיע תלמיד שזקוק לחיזוק במקצוע מסויים או רק להעשרת הידע, לשיעורי הוראה מותאמת יגיע לרוב תלמיד עם לקות למידה, בעל פערים משמעותיים ביחס לבני גילו בהיבטים דידקטיים.
שנית, ההבדל טמון גם במהלך השיעור -בשיעור פרטי המורה לרוב חוזר על החומר הנלמד בבית הספר, או לחילופין מסייע לתלמיד בהכנת שיעורי הבית. לעומת זאת, בשיעורי הוראה מותאמת נערך בראש ובראשונה מיפוי של החוזקות והיכולות אותם צריכים לחזק. לאחר מכן המאבחן גוזר את תוכנית העבודה הנדרשת והמותאמת לתלמיד באופן מדוייק. המפגשים כוללים הקנייה של אסטרטגיות למידה מגוונות ועבודה על מיומנויות דידקטיות בהן נצפו הקשיים (קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ועוד). אלו כמובן משליכות על כלל המקצועות בבית הספר (גם בחשבון לדוגמא נדרשת יכולת קריאה טובה לשם הבנת הוראות ומענה על בעיות מילוליות).
שלישית, בשיעורי הוראה מותאמת על המורה לשים לב גם להיבטים הרגשיים של הלומד ולהתאים את חומרי הלמידה לתחומי העניין שלו (לדוגמא אני אוהבת לשאול את התלמידים שלי איזה נושאים מעניינים אותם ובונה טקסטים בהתאם לתשובותיהם).
כמו כן, שיעורי הוראה מותאמת מועברים ע"י מומחים בעלי תואר שני, בדרך כלל מתחום החינוך המיוחד. מורים אלו בעלי ניסיון רב בתחום לקויות הלמידה, ולפיכך יהיה גם פער במחיר בין מורה פרטי למורה להוראה מותאמת.
בברכה,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.
0507219033