פרשת במדבר :תשע”ו
מסתבר שבניגוד למה שאנחנו נוטים לחשוב, אבותינו היו מאורגנים ומסודרים. התורה משתמשת בביטוי ”שאו את ראש כל עדת בני ישראל” ובהמשך גם שבט לוי והכוהנים נספרים והביטוי ”נשוא את ראש בני לוי”
אנו מתחילים השבת בקריאת פרשת במדבר הפותחת את החומש הרביעי שנקרא בפי חז"ל חומש הפיקודים על שם מספר הספירות שנעשו בו.
לאחר מנין מספר בני ישראל מוצגת בפרשה גם החובה לחנות במדבר בסדר מסוים. כל שבט ידע את מיקומו ולכל שבט דגל מיוחד בצבע שונה.
מסתבר שבניגוד למה שאנחנו נוטים לחשוב, אבותינו היו מאורגנים ומסודרים. התורה משתמשת בביטוי "שאו את ראש כל עדת בני ישראל" ובהמשך גם שבט לוי והכוהנים נספרים והביטוי "נשוא את ראש בני לוי". הדבר מדגיש שהסדר מעלה את חשיבות המתפקדים. וכמו בתרגיל צבאי או בתנועות הנוער מפקדים רוצים לדעת בתום המפקד כמה נוכחים ,גם הקב"ה מנה את בני ישראל כדי להביע את אהבתו אותם.
במוצאי שבת זו נציין ברחבי הארץ ארבעים ותשע שנים לאיחודה ולשחרורה של ירושלים. כמובן שאנו שמחים ביום זה אבל מצער, וכמה חבל שאנשים חסרי גאווה לאומית מדגישים ומבליטים את התנגדותם לקיים את מצעד הדגלים המסורתי בטענה כאילו החוגגים כאילו הדבר יפגע ברגשות התושבים. אני בהחלט נגד התססה והתגרות בתושבים המקומיים אבל לא יעלה על הדעת שלא נחגוג.
"זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו"
שבת שלום .