חיפוש

 

 
לדף הבית >>     משה ועקנין, מתכנן פיננסי, אשקלון >>

תכנון פיננסי: מהו משך הזמן המקסימלי שבו ניתן לקחת משכנתא

 

תכנון פיננסי: כותב המאמר הינו משה ועקנין מאשקלון, יועץ פיננסים ומשכנתאות, והמייסד והבעלים של אור-אל יעוץ משכנתאות ופיננסים. אילו גורמים עשויים להשפיע על כך? על זאת ועוד בכתבה הבאה..

 

משך הזמן המקסימלי שבו ניתן לקחת משכנתא בישראל הוא 30 שנים.

זאת אומרת, ניתן לפרוס את תשלומי המשכנתא על פני תקופה של עד 30 שנה.

חשוב לציין שמדובר במוגבלוּת כללית שנקבעה על ידי בנק ישראל, וייתכנו מקרים חריגים שבהם ניתן יהיה לקבל אישור למשכנתא לתקופה ארוכה יותר.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שפריסת המשכנתא על פני תקופה ארוכה יותר תגדיל משמעותית את סך הריבית שתשלמו לאורך כל תקופת המשכנתא.

לכן, מומלץ לבחון את האפשרויות השונות ולבחור בתקופת משכנתא שתתאים לכם מבחינה כלכלית.

גורמים נוספים שעשויים להשפיע על משך הזמן המקסימלי של המשכנתא:

  • גיל הלווים: ככל שגיל הלווים גבוה יותר, כך תקופת המשכנתא המקסימלית תהיה קצרה יותר. זאת משום שבנק ישראל מעוניין לוודא שהלווים יספיקו להחזיר את המשכנתא לפני גיל הפרישה.
  • הכנסות הלווים: ככל שההכנסות של הלווים גבוהות יותר, כך תקופת המשכנתא המקסימלית תהיה ארוכה יותר. זאת משום שבנק ישראל סומך יותר על יכולתם של לווים בעלי הכנסות גבוהות להחזיר את המשכנתא.
  • שווי ההון העצמי: ככל שההון העצמי של הלווים גבוה יותר, כך תקופת המשכנתא המקסימלית תהיה קצרה יותר. זאת משום שבנק ישראל רואה בהון עצמי ביטחון נוסף להחזר המשכנתא.

לסיכום, משך הזמן המקסימלי שבו ניתן לקחת משכנתא הוא 30 שנים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גורמים נוספים שעשויים להשפיע על משך הזמן המקסימלי, כגון גיל הלווים, הכנסתם ושווי ההון העצמי שלהם.

 

יש לכם עוד שאלות למתכנן פיננסי - משה ועקנין? כנסו!

0547517001 המיניסייט שלי

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים