חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

ביבס: הפסד ורווח גדול בצידו

 

התמונה כמעט סגורה, למרות שעד תום ספירת קולות החיילים היום אחה”צ, תיתכננה תזוזות של מנדט שניים  לכאן או לשם. נכון לספירה הכמעט סופית ועם 61 אחוזי הצבעה: יש ”מהפכונים”, מודיעין חופשית משלשת את כוחה, וביבס אפילו מפסיד 2 מנדטים, אבל בחישוב מעמיק, לא רק  שדבר לא השתנה לרעתו של ביבס. אולי דוקא ההיפך הוא הנכון

 

ותחילה לתוצאות  האמת בהסתייגות: נכון ל 7.00 לפנות בוקר כשכשלמעט החיילים על הקולות נספרו, להל"ן תמונת המצב:  

חיים ביבס (חיים למודיעין) 4 מנדטים,

מויש לוי (שחר)  ואבי אלבז (מודיעין חופשית) - 3  כל אחד

אילן  בן סעדון (אילן חזק למודיעין) מתנדנד בין  3

אלעד שמעונוביץ (הדור הבא) - 2 

ברוך בוחניק (גשר) - 1

עמיעד טאוב (הבית היהודי)  2

שחר מי און - 1

אז מה השתנה מבחירות 2013?  לכאורה מיני הפיכה: ראש העיר איבד 2 מנדטים, מודיעין חופשית קפצה ל-3 ואיתם גם מויש לוי. האם זה אומר שראש העיר יתקשה להרכיב קואליציה? לכאורה כן.

אבל רק לכאורה כי אם נסיר את הערפל והזרדים שמבלבלים מעט, נמצא שמה שהיה הוא שיהיה. לראש העיר היו 6 מנדטים. הוא קיווה ליותר ושהחלקים יהיו שווים יותר מהשלם, לצערו זה לא קרה, אבל גם לא אסון. אלעד "שפרש" ורץ לבד, גרף מנדט מאוכלוסיה שמימלא לא היתה מצביעה לביבס, וכך הוא נותר שוב עם 6 מנדטים   עם בן סעדון מוחלש,  "הבן הממשיך" אלעד  ומויש המחוזק. ויותר מזה הוא אינו צריך.

למעשה כמעט כל מה שביבס רצה שיקרה קרה: מויש הגדיל את כוחו, אלעד עלה על הציפיות עם 2 מנדטים, והרי לנו 9 בלוק קשיח. ועם המנדט של שחר מי און נסגרה הקואליציה הכי נטוחה שיכולה להיות, למרות שכמו שביבס נהג בעבר, גם בעתיד הוא יגייס מקסימום חברי מועצה במינימום חלוקת שלל.

נכון, הקדנציה תהיה לראש העיר לא פשוטה כי אבי אלבז קיבל תגבורת ותגבורת איכותית יש לאמר, אבל אם נאמין לדבריו של אבי אלבז אלי אמש: "תלוי בתוצאות המו"מ עם ביבס", תרגום לעברית, יש על מה לדבר ומניסיון העבר, כשאלבז היה בקואליציה, הוא דוקא לא שבר את הכלים.  וחגם אם לא, חיים יסתדר בלי אלבז כשיש לו תמיד את האופציה של עמיעד טאוב עימו אפילו יש  הסכם עודפים.

אז מה כן ישתנה?  אילן בן סעדון, שהפעם כוחו הצטמצם ל 3 מנדטים ושיכול רק לקוות שהפעם סיעתו תישאר מגובשת, צריך טיפה לדאוג,  כי דוקא עתה עם כל השינויים, לראש העיר יש יותר אופציות לשחק אחרת עם חלקי הפאזל ולא בהכרח להמשיך את מה שהיה. 

ועכשיו מחכים לקולות החיילים שאולי אולי אולי יתרחש נס קטן שישאירו את שמעון גואטה במועצת העיר לעוד קדנציה, כי מה שנכון, עם העשייה שלו ושלא לדבר על תפקידו הפוליטי במפלגתו במודיעין, הוא צריך וחייב להמשיך ולתרום. איך זה יקרה אם גם החיילים לא יעזרו... לביבס פתרונים.

 
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים