חיפוש

 

 
לדף הבית >>     סתיו כהן, דיני משפחה ונזקי גוף, אשקלון >>

מה חשוב לדעת על משמורת משותפת

 

כותבת המאמר הינה עורכת דין המומחית בדיני משפחה ונזקי גוף.  מהי משמורת משותפת?האם זה נפוץ לקבל משמורת זו על הילדים? תשובות לשאלות אלו ועוד ממש כאן...

 

מזונות במשמורת משותפת

משמורת משותפת

אין ספק שתהליך גירושין הוא מורכב מאוד מכל הבחינות. ההגעה להסכם גירושין צריכה להתבצע בזהירות ובמקצועיות כדי שלא יגרמו נזקים וטלטלות מעבר לעצם הגירושין כמו איבוד שליטה על העסק המשפחתי, ונזקים לקשר עם הילדים. משמורת משותפת היא דרך לאפשר לילדים לשמור על קשר רציף עם שני ההורים, ולאפשר לשני ההורים להיות מעורבים במידה שווה. בסוג של משמורת ההורים מבלים זמן שווה פחות או יותר עם הילדים וגם האחריות על גידולם שווה. עקב כך, האופן בו נקבעים מזונות במשמורת משותפת שונה מהאופן בו ייקבעו כשישנו הורה משמורן. חל שינוי בחשיבה גם מצד בתי המשפט לגבי הצורך של האב בתשלום מזונות במשמורת משותפת. משרד עורכי דין וגישור סתיו כהן מתמחים בליווי בני זוג בתהליך הגירושין, תוך רצון לשמור על טובת הילדים ככל הניתן.

האם זה נפוץ לקבל משמורת משותפת על הילדים?

בניגוד לעבר, בית המשפט עושה מאמץ להגיע לשוויון הן בהקצאת משמורת משותפת ובהתאם לכך נקבע גובה מזונות במשמורת משותפת. ישנם גם מצבים בהם ניתנת משמורת משותפת ללא מזונות, זאת כמובן לפי בדיקת כל מקרה לגופו. הדבר נקבע בהינתן מכלול עובדות המקרה, הכנסה משכר עבודה ועוד.

בית המשפט אינו קובע חיוב עודף במזונות המוטל על אחד ההורים רק בשל מינו. הוא גם אינו מטיל על האב נטל מופרז העלול לפגוע ביכולתו הכלכלית של האחרון לספק את צרכי הילד.

ללא תשלום מזונות במשמורת משותפת – מה זה אומר?

כאשר בני זוג מגישים תביעה לגירושין, משמורת ומזונות, בית המשפט ישקול כעת את שני הצדדים, את הכנסת האם כפי שהיא מסתכלת על הכנסת האב, על פוטנציאל ההשתכרות שלה, וכן מקורות עזרה ומימון נוספים אם קיימים. גובה המזונות ייקבע רק לאחר שבית המשפט בחן את כל הגורמים, תוך התחשבות בזמן השהיה של הילדים עם אביהם. כאשר הכנסת האם גדולה או שווה לזו של האב, דמי המזונות יכולים להתבטל. להורה שעומד להתחיל בהליכי גירושין ורוצה לדעת כיצד יטופל עניין המזונות ובכלל לעבור את התהליך בצורה חלקה יותר מומלץ לדבר כבר בהתחלה עם עורך דין גירושין המתמחה בדיני משפחה. עו"ד סתיו כהן, עורכת דין לענייני משפחה ומגשרת תוכל לסייע הן אם תבחרו בהליך גישור והן אם בייצוגכם בבית המשפט על סמך ידע וניסיון רב בתחום.

משמורת משותפת ומזונות

בהסדר משמורת משותפת, בני הזוג, מסכימים כי לאחר הפרידה הם יחלקו באופן שווה את זמני השהות של הילדים עם כל אחד מהם. חשוב לציין כי יחס הזמנים עם הילדים משפיע על תשלום מזונות הילדים ויתכן כי אחד ההורים יידרש לשלם מזונות. אם ההורים מחליטים על משמורת משותפת, יש לבחון היטב את הקשר בין משמורת משותפת ומזונות ולראות האם בכלל ישנה הצדקה שאחד הצדדים ישלם מזונות לאחר. על מנת לנסח הסכם משמורת משותפת מקיף שישרת את צרכי שני הצדדים וכמובן את טובת הילד, ללא פניה לבית משפט, חשוב להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין לדיני משפחה. משרד עורכי הדין והגישור של סתיו כהן, ישמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם בניסוח ההסכם.

הסדרי משמורת משותפת ומזונות

רצוי שההורים יקבלו החלטה מוקדמת על הסדרי משמורת משותפת ומזונות על מנת למנוע מחלוקות וסכסוכים עתידיים. המושג משמורת למעשה התבטל ואת מקומו תפס המונח אחריות הורית, למעט מצב של משמורת משותפת, בו הילד מבלה זמן שווה עם שני ההורים, האחראים גם לספק את צרכיו היומיומיים. לפי הכנסות שני הצדדים ייקבע הצורך במזונות בנסיבות אלה או לא. כאשר ילד מתגורר עם אחד מהוריו וההורה השני נמצא עם הילד בזמני שהות קצובים, ההורה שאיתו מתגורר הילד יהיה על פי רוב בעל האחריות ההורית.

קביעת סכום תשלום המזונות

תשלום המזונות הוא הסכום המיועד לספק את הדרישות החיוניות של הילד, כגון בגדים, חינוך, מזון, גן, בית ספר וטיפול רפואי. כאשר הורה אחד נושא ברוב האחריות על גידול הילד, ההורה השני נדרש להעניק סיוע כספי לילד. בית המשפט או ההורים עצמם רשאים להחליט על גובה מזונות הילדים, ההורים יהיו רשאים להחליט על גובה המזונות שישולמו במסגרת הסכם גירושין. או בהעדר הסכמה גובה המזונות ייקבע על ידי בית המשפט בהתאם לגובה הכנסת ההורים והסדרי ההורות שלהם. במקרים של קביעת משמורת משותפת ומזונות, עדיף להתייעץ מול משרד עורכי הדין והגישור של עורכת הדין סתיו כהן, אשר תדע להדריך את ההורים בקבלת החלטות חשובות אלו.




יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה ונזקי גוף, עו”ד סתיו כהן? כנסו!

054-7745264 stavadv@gmail.com

 
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים