חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

שאילתה: מה העירייה עשתה בכדי למנוע מצב של סניף דואר יחיד לשרות 100,000 תושבי העיר?

 

אבי אלבז פונה לראש העיר חיים ביבס ושואל:  מה העירייה עשתה ועושה בכדי להשפיע להוסיף סניפי דואר בשכונות העיר, לשפר משמעותית את השירות לתושבי העיר, ולצמצם משמעותית את זמני ההמתנה בתור לדלפקי הדואר?

 

 

לכבוד

מר חיים ביבס, ראש העירייה

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,                 

שאילתה: מה העירייה עשתה בכדי למנוע מצב של סניף דואר יחיד לשרות 100,000 תושבי העיר?

  1. סניף הדואר שפעל במשך עשרות שנים ברעות, נסגר ביום חמישי 30/06/2022, כך גם סניפי דואר אחרים שנסגרו במרכז סולומון, ובמקומות נוספים בעיר.
  2. הסניף היחיד שמספק את שירותי הדואר הבסיסיים, ומשרת 100,000 תושבים, הוא הסניף הראשי בקניון עזריאלי בעיר.
  3. חברת דואר ישראל פועלת עפ"י שיקולים עסקיים של רווח והפסד, וזה פוגע ברמת ואיכות השירות לתושבי העיר.

לכן, כמו שהתחבורה הציבורית מסובסדת ע"י המדינה, כך גם דואר ישראל חייב להיות מסובסד ולפעול עפ"י שיקולים של איכות שירות גבוהה וסניפי דואר נגישים באזורי המגורים.

  1. תושבים רבים שהסתייעו בשירותי הדואר ברעות, התלוננו והתריעו במהלך החודשים האחרונים על כך שסניף הדואר ברעות ייסגר בסוף יוני השנה, ואין באופק פתרון חליפי ראוי במקום הסניף ברעות.
  2. כמו"כ, הם טענו שההמתנה בסניף הדואר בעזריאלי היא ארוכה וקיימים איחורים בין התור שהוזמן לבין הגשת השרות בפועל, לעיתים באיחור של 20-30 דקות מהזמן שנקבע.

זאת למרות שבאישור המסרון לתור שהוזמן, נאמר שניתן להגיע לדואר בטווח של 10 דקות לפני או אחרי התור.

  1. במשך עשרות שנים, תושבי מכבים-רעות קיבלו שירות מעולה בסניף הדואר ברעות, עם זמני המתנה מכסימליים של כ- 5-7 דקות.

כתושב מכבים, זמן הנסיעה שלקח לי הלוך ושוב לרעות, יחד עם זמן השרות בסניף הדואר, ארכו כ- 15-20 דקות לכל היותר.

  1. ביום ראשון (03/07/2022) בשעה 09:16 דקות, הגעתי אל סניף הדואר בעזריאלי, לאחר שקבעתי תור לשעה 09:30, בכדי לחוות את חוויית ההמתנה לתורי, ואכן רק ב- 09:49 –

לאחר המתנה של 33 דקות, הוזמנתי לדלפק בסניף בכדי לקבל את השירות שאותו ניתן לקבל רק בדואר.

  1. בסניף הדואר בעזריאלי, יש 6 דלפקי שירות, אך רק ב- 2 דלפקים היו נציגות שירות.

מאוחר יותר, לאחר שהמתנתי לתורי כ- 20 דקות, הצטרפה נציגה שלישית לדלפק.

  1. אין לי טענות כלפי נציגות השרות בסניף הדואר, הן עושות מלאכתן נאמנה.

הטענות שלי ושל תושבים רבים בעיר, הן על כך שלא יתכן שבעיר שבה 100,000 תושבים, יהיה רק סניף דואר אחד שמספק את שירותי הדואר הבסיסיים.  

  1. זמן הנסיעה ממכבים לעזריאלי מודיעין, יחד עם חניה, הגעה לסניף הדואר, המתנה לתורי, חזרה לחניה ונסיעה למכבים, ארכו כשעה ורבע (כמעט פי 5 מהזמן לשרות בסניף רעות).
  2. בדקתי והשוויתי את מס’ סניפי הדואר בכמה ערים שבהן מס’ התושבים גדול מעט או קטן ממס’ תושבי מודיעין-מכבים-רעות -

נס ציונה – כ- 50,000 תושבים – 3 סניפי דואר.

רמת השרון – כ- 55,000 תושבים – 2 סניפי דואר.

רעננה – כ- 95,000 תושבים – 2 סניפי דואר.

כפר סבא – כ- 115,000 תושבים – 4 סניפי דואר.

הרצליה – כ- 120,000 תושבים – 6 סניפי דואר.

  1. מה חברת דואר ישראל עשתה ועושה בכדי להוסיף סניפי דואר בשכונות העיר, לשפר משמעותית את השירות לתושבי העיר, ולצמצם משמעותית את זמני הנסיעה וההמתנה בתור לדלפקי הדואר?
  1. האם העירייה פנתה אל שר התקשורת ו/או אל מנכ"ל הדואר בחודשים האחרונים שבהם כבר היה ידוע שסניפי הדואר בשכונות ייסגרו?

לאור האמור לעיל, נבקש התייחסותך לשאלתנו:

מה העירייה עשתה ועושה בכדי להשפיע להוסיף סניפי דואר בשכונות העיר, לשפר משמעותית את השירות לתושבי העיר, ולצמצם משמעותית את זמני ההמתנה בתור לדלפקי הדואר?

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר תשובה מפורטת לשאילתה ממש שניות אחדות לפני שאתה מקריא את תשובתך בישיבת המועצה.

בברכה אבי אלבז 
חבר מועצת העיר
מודיעין-מכבים-רעות
יו"ר האופוזיציה
יו"ר וועדת ביקורת 
יו"ר סיעת מודיעין חופשית       

 

 

 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים