שלום ריקי,
הארכת זמן קשורה לשני המצבים:
הפרעת קשב צובעת למעשה את כל התפקודים הקוגנטיביים. היא יכולה לגרום מחד לאימפולסיביות רבה, ועל כן לתלמידים אלו נדרשת תוספת זמן לשם בדיקה חוזרת של תוצריהם. מאידך היא יכולה לגרום למוסחות והאטה בקצב העבודה במשימות השונות וצורך בזמן רב יותר.
כמו כן, גם במצבים של לקויות למידה נדרשת לעיתים תוספת זמן - לדוגמא ילד שקריאתו אינה מדוייקת, או שקצב הקריאה שלו איטי יותר ביחס לבני גילו, ילד שקצב כתיבתו איטי מהמצופה וכתיבתו דורשת ממנו מאמץ, וכו'...
מניסיון, התאמות אלו מסייעות הן בהעלאת ההישגים הלימודיים והן בהיבט הרגשי - בחיזוק הביטחון העצמי.
בברכה,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.
0507219033