שלום מייקי,
את המסמכים החשבונאים של כל עסק יש לשמור 7 שנים לאחר הגשת הדוח השנתי (בעצם 8 שנים). במצבים מסוימים גם עד "לצמיתות".
מדובר במסמכים חשבונאים (פנקסי הקבלות של ההכנסות, קבלות/חשבוניות של ההוצאות) ומסמכים נוספים רלוונטים לעסק כגון מסמכי יסוד, חוזים, הסכמים, מכרזים ציבוריים.
המטרות של שמירתם הן רבות, וקשורות לחוקים שונים. בין היתר-
עסק יכול לתבוע או להתבע בהקשר לעסקה, העסקת עובד או עסק אחר, לרוב במסגרת 7 שנים.
לצורך הביקורת (בעוד 3 שנים יבואו אליך לביקורת מס הכנסה ויבקשו הוכחה להוצאה מסוימת חריגה או הכנסה מסוימת ... ללא ניירות לא תהיה אפשרות להסברים כי בוודאי לא תזכור).
בנוסף, כל עסק חייב לשמור מסמכים על פי דרישות איגוד מקצועי שליו הוא משתייך (כגון עורכי דין) או על פי קשרי העסק (מכרזים לדוגמא).
מאחלת 7 שנים טובות
05226505456